lørdag 5. mars 2022

Action for Happiness; 5.mars




Dukka ned i eksen med stoffrester, fant de rette farvene, tok fram symaskina, saks, nål og tråd og sydde disse ukrainske flaggene i formiddagstimene. Dette er min måte å vise solidaritet på siden jeg ikke rakk fredsmarsjen onsdag. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme hvis dere har noen passende stoffbiter i gult og blått liggende. Ha go´hælj 💞

Ukrainas flagg ble tatt i bruk i 1918 og består av to like store horisontale bånd, hvor det øverste er blått og det nederste er gult. Flagget tolkes som den blå himmelen (som symboliserer fred) over de gule kornåkrene (som symboliserer velstand). Kilde





2 kommentarer:

  1. Det er spesielt mange som trenger kjærlige tanker i disse tider, selv om de fleste er helt ukjente for oss.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og jeg har en venninne som jeg tenker på hele tiden....

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.