mandag 14. mars 2022

Selfie i ord - og tolv svar; 11

 1. Mitt hår är: Platin(blond liker jeg å kalle det) med striper helt naturlig, nyklipt, kraftig, krøllete under, slett oppå 

Tenk at det er populært- og jeg trenger verken farve eller stripe det!

2. Min panna är: arrete etter vannkommer! Den er blitt pussa med smergelpapir av en gal hudlege! Men arrene er nå knapt synlige mellom rynkene ;:OD)

3. Mina ögonbryn är: Elegante når de nå skal få seg litt farve for de synes knapt ellers...

4. Mina ögon är: Elendige til å se langt med, jeg er nærsynt



5. Min näsa är: Evig rennende pga pollenallergi mm



6: Min mun är: Gourmetkjenner, opprydding gjør at gamle oppskrifter dukker opp, og jeg får brukt opp mat som er over "best før", men fremdeles brukenes som couscous og safran


7. Mina armar är: Raske, har spilt aktivt badminton i ung alder, vant første premie i Fredrikstad Badminton Klubb!


8. Mina bröst är: Ekte vare


9. Min midja är: "Elastisk", den forandrer seg raskt


10: Min rumpa är: Kvikk!!!


11. Mina ben är: Kvikke, har gått 11252 skritt før klokka elleve i dag



12. Mina fötter är: EU 38


12 kommentarer:

  1. Härlig selfie du bjuder på. Tack för den! Några riktigt eleganta lösningar hittade du!

    SvarSlett
  2. Härliga svar även från dig - och som sagt humor måste man ha =)

    SvarSlett
  3. I dag ble vi litt mer kjent med deg

    SvarSlett
  4. Du har verkligen ett underbart hår! Det blir nog det av dina långa promenader! 😁 Min midja har helt försvunnit, men jag ska leta reda på den! Ha en bra vecka!

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har mycket vackert hår. Jag skrattade gott åt att du beskrev dina bröst som äkta vara.

      Slett
  6. Å - rett og slett nydelig :-)))
    Smil fra meg... og mange hyggelige hilsener. Viola

    SvarSlett
  7. Ganska mycket likt med dej. Bra hår, ögonbryn sim behöver färg, närsynt, äkta vara på brösten och föränderlig midja. Men fötterna mina är större. 40-41. Ha det gott! //Anna-Lena

    SvarSlett
  8. Hahaha! Vilken rolig selfie! Härligt att ha distans till sig själv:-)
    Våra ögonbryn har samma "problem", undrar varför;-)
    Närsynt är jag också, men i mitt fall har ålderssynen kommit ikapp, så nu för tiden ser jag bättre på långt håll utan glasögon. Det verkar ha sina fördelar att bli äldre.
    Duktigt med över 11 000 steg på förmiddagen - himla snygga kängor förresten:-)

    SvarSlett
  9. Härliga svar, och ditt hårsvall är underbart! Jag skrev astigmatisk om mina ögon, det är ett synfel, en rund ring blir i mina ögon avlång och icke rund! Måste därför bära glasögon!

    SvarSlett
  10. Så snyggt hår! Jag färgar eller slingar inte längre. Är också närsynt! Pollenallergi har min man, inte kul.
    Gillar ditt sätt att beskriva dig själv ,-)) Med humor och självdistans. ,-)))
    Bra svar!
    Kul att läsa. Önskar min mun skulle varit en gourmetkännare ,-)))
    Ha det jättefint Primrose ,-)

    SvarSlett
  11. Vilket härligt hårsvall och vacker färg!
    Så roligt att läsa din selfie.
    Fint med en mun som är gourmetkännare, jag kämpar på det!
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.