mandag 7. mars 2022

Selfie i ord - og tolv svar; 10



1. Civilstånd: Singel - jeg mista mannen min rett før jul i 2020. Veldig trist! Vi hadde vært gift siden 1977. Hans blogg er fremdeles tilgjengelig.


2. Utsikt: Lotus - har utsikt til en dam med mange vannliljer. Flere bilder fra dammen fins under etiketter.


3. Från fruktdisken: Sitron


4. Bra att ha: Nøkler - enn så lenge, for det blir vel helt slutt på dem også om noen år.


5. Underhållning: Rusisk rulett - korte klipp på NRK.


6. Stilfullt på kroppen: Tweed - her hermer jeg litt igjen, for dette syntes jeg var et spennende svar, og jeg kler meg i det til Tweed Run, sykkelløpet i august. Her fra 2019 i mammas drakt.



7. Drömyrke: Designer - det betyr at jeg har undervist i drømmeyrket på linja Kunst, design og arkitektur på videregående skole! Begge sønnene er grafiske designere og har hatt meg som lærer!


8. Äter för sällan: Roastbiff, spiser mindre og mindre den type kjøtt.



9. Bra bok: Forføreren av Jan Kjærstad


10. Hund: Nemi - en nydelig hund som tidligere bodde i nærheten, og som vi så igjen lørdag, hyggelig gjensyn for hunden min Spot.


11. Guilty Pleasure (alltså något man gillar trots att man vet att man inte borde, håll med om att det engelska uttrycket är bra och precist!): Iskrem


12. Sällkapsspel: Monopol - alle selskapsspill er nå i fritidshuset i Telemark...


Flere selfies finnes hos Klimakterie Häxan, her!



14 kommentarer:

  1. Tänk att jag aldrig har gillat Monopol! Men i de flesta av dina andra svar är jag helt med på noterna: kul att du undervisat i formgivning och uppenbarligen lyckats t o m med din egna söner! Stilig i den där tweeddräkten var du också. Tack för ännu en selfie!

    SvarSlett
  2. PS så tråkigt att du förlorade din man. Dramatisk skillnad efter så många år tillsammans!

    SvarSlett
  3. Iskrem är det isglass eller glass överhuvudtaget?
    Jag gillar verkligen glass, men inte isglass. Monopol är kul till att börja med, men många gånger drar det ut så mycket på tiden.
    Tråkigt att höra om din man. Men efter så många år måste det finnas många fina minnen.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  4. Det er en artig lek dere holder på med, men jeg har ikke helt forstått premissene :)

    SvarSlett
  5. Så smärtsamt att du förlorade din man. Jag beklagar.
    Monopol är alltid roligt.
    Så snygg du är i din mammas kostym, tweed är snyggt.
    Vilket drömjobb på riktigt. Att sen få undervisa sina söner, grafiska formgivare, låter helt underbart det ,-)
    Älskar allt som smakar citron, så snabb du var!
    Ha det fint . Primrose ,-)

    SvarSlett
  6. NEEEJ texten har ändrat sig, tyvärr jag beklagar sorgen ska det vara, hoppas det blir rätt nu!

    SvarSlett
  7. Nej tyvärr det blir helt fel ord! Varm tankar Primrose

    SvarSlett
  8. NEJJ i am so sorry!! Wrong words!!

    SvarSlett
  9. Kjære En rosa fluga, jeg tar alt du har skrevet opp i beste mening, du har ingenting å beklage. Takk for all omtanken. Som dere ser så jobber jeg med meg selv, går i naturen, lytter til min indre, terapeutiske stemme, er sammen med flotte folk, er opptatt av de positive minnene og at livet fremdeles har mye å by på mm. Stor klem

    SvarSlett
  10. tråkigt med din man. men säkert har du många värdefulla minnen.
    Monopol är jättekul. och tänk att ha utsikt över en näckrosdamm!rostbiff äter jag nästan aldrig och lyckligtvis gillar jag inte glass

    SvarSlett
  11. Monopol har jag aldrig tyckt om att spela trots att jag gillar sällskapsspel.Designer var även mitt drömyrke, men du förverkligade din dröm. Ha det gott.

    SvarSlett
  12. Roligt att läsa dina svar ... en damm med lotusblommor skulle jag också gärna ha :)
    Visst är det trist att mista sin man/ levnadskamrat ... jag miste min i augusti förra året.

    SvarSlett
  13. Det är så roligt att läsa att det är så många av oss deltagare här som antingen velat bli designerns eller journalister. Å på sätt och vis "lever vi upp" till våra drömmar med våra bloggar. Så himla kul att du förverkligade din dröm och att även dina söner har gått i dina fotspår. Är ju själv grafisk formgivare, men vågar inte kalla mig för "designer";-)

    SvarSlett
  14. Vilken stilig kvinna i tweed-dräkt! Tråkigt att du mist mannen din. Men ni fick många gemensamma år. Vilken fin damm du har att njuta av! Monopol har jag spelat sedan tonåren, och det spelet håller än trots alla nymodigheter. Ha en fortsatt fin marsvecka

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.