mandag 28. februar 2022

Selfie i ord - og tolv svar; 9

1.Ögonfärg: Blå (fikk nettopp det spørsmålet da jeg skulle ha nytt pass, det gamle gikk ut 22.februar)

2. Äter inte: Ål (husker at faren min fikk ål av danske skippere som moren min tilberedte... det var visst delikatesse. Ålen, ikke de danske skipperne som det kan forstås!!!!)

3. Musikal: Les Miserables (den har jeg sett, i London, mener jeg...)

4. Inget för mig: Szzzzzz, det ble snorking, helt av seg sjøl... får ikke sove når noen snorker ved siden av meg!

5. Hemgjort: ZikkZakk-mønster-broderi, hvis jeg hadde skrevet snorking på nummer 4, hadde det blitt gimping som svar på nummer 5, så gull på nummer 6 ... og lappskausblanding på 7... videre gulvteppe 

6. Värdefullt: Ibenholt

7. Halvfabrikat: Taco-tilbehør som tortilla

8. På golvet: Arkivskap

9. Mat från Italien: Pizza (ingen i fryseren for øyeblikket)

10. Teaterpjäs: Agnete av Amalie Skram 


11. Obehagligt: Edderkopper (de giftige)


12. Uppskattar: Reiser


Gå inn på Klimakterie Häxan og bli med og se flere...


4 kommentarer:

  1. Visst är det hopplöst att sova om någon snarkar! Lustigt att nästan alla med blå ögon har ål som svar två!!! Sedan älskar jag norska ordet för spindel. Liknar liksom inget annat!!! Jättekul att kolla in ännu en selfie från dig!

    SvarSlett
  2. Snarkning är enerverande. Spindlar är djur som jag är lite skraj för. De har onödigt många ben och springer alldeles för fort.

    SvarSlett
  3. Min dotter säger att jag snarkar så hon inte kan sova hos mig. Jag trodde henne inte men då spelade hon in snarkningarna på mobilen! Då köpte jag öronproppar som jag gav henne nästa gång hon skulle sova hos mig. Dem ville hon inte ha,. hahaha
    Spindlar är jag inte rädd för om de inte är stora och håriga! Så fint broderi du har gjort, vackert!

    SvarSlett
  4. En del igenkänningar här hos dig och roligt att läsa dina svar.
    Ha det gott!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.