mandag 21. februar 2022

Selfie i ord - tolv svar; 8


1. Min bästa sida: Høy moral .... når det gjelder,                                                                                

    for som jeg før har skrevet, så lever jeg etter Kardemommeloven


2. Livekonsert: Lill Lindfors i Globen (for mange Herrens år siden)



3. I kylen: Sr

Skjermbilde


4. Choklad: Rigel (minnene fra barndommen kom)


5. Film: Lost, men det er vel en serie. Det må da være en film som heter Last Summer .... Jo da, det stemmer. Den er fra 1969!



6. Vill besöka igen: Roma, blir aldri ferdig med den byen! Har besøkt byen flere ganger, har jo kunsthistorie som fag.


7. Vanlig present: Aromaterapi, liker å gi bort noe som forbrukes 


8. Tidsfördriv: Isbading, noe jeg aldri har til hensikt å drive med, men å bade i passe varmt vann er noe av det beste jeg vet!



9. Bok jag rekommenderar: Gutten som ville være en av gutta av Lars Saaby Christensen. En herlig roman.          



10. Blomma: Asters (den er fødselsblomsten til barnebarnet mitt)


11. Material: Ståltråd (anvendelig til mye, særlig i havearbeid)


12. Så lär jag mig nya saker: Demonstrasjoner, lærer av at andre viser hvordan det skal gjøres


Bli med på ukas Selfie hos Klimakterie Häxan her!



7 kommentarer:

  1. Tack för det boktipset, jag gillar Saaby C! Isbad kommer aldrig på fråga. Men jag hänger gärna med dig till Rom! Kul att läsa dina svar.

    SvarSlett
  2. Kul att du också fastnat på temat. Svårt att motstå tycker jag med;-)
    Rom är en underbar stad, den har allt och lite därtill. Har varit där ett antal gånger på tjänsteresa. Sedan har jag varit i Milano också, men där gillade jag bäst San Siro fotbollsstadion där AC Milan spelade mot AS Roma. Tack för dessa minnen som nu poppade upp:-)

    SvarSlett
  3. Rom har jag aldrig besökt men det står med på min att-göra-lista. Vinterbad är något jag aldrig har funderat på. Det låter inte skönt.

    SvarSlett
  4. Kardemummalagen är ett bra rättesnöre! Sen tycker jag också om att ge bort olika behandlingar, spa, massage m.m. i present. Det blir alltid uppskattat! Ha det gott!

    SvarSlett
  5. Det blir konstiga översättningar på de svar man lämnar! En blandning mellan svenska/norska/engelska. Blir väldigt underligt!

    SvarSlett
  6. Det är bästa sättet att lära sig, se hur andra gör och prova göra likadant! I Rom har jag aldrig varit, däremot i Venedig. Har du inte testat isbad? Det har jag men nu när jag är gammal är jag för feg. Vi har ett gäng här som badar i bybastun varje fredag, en del hoppar sedan i Sundbornsån! Jag vågar inte...

    SvarSlett
  7. Vad roligt att läsa dina svar och flera här stämmer fint in på mig också.
    Tack för boktipset. En författare och bik jag inte kände till.
    Och visst är Rom den eviga staden. Har också varit där många gånger men reser gärna tillbaka.
    Ha det gott

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.