tirsdag 8. februar 2022

Selfie i ord - 12 svar; 6

 1. Min hobby:Have (gleder meg til våren)

2. På huvudet: Elastisk strikk

3. Tidsfördriv: Kino



4. Dryck: Kirsebærlikør



5. Bok jag aldrig glömmer: Rosens navn




6. Älsklingsmat: Nakkekoteletter - og her til nedsatt pris!


7. Häftig person: Ronald Reagan skuespilleren som klarte å bli president, ikke verst! 

En annen heftig person klarte også å bli president... noe han aldri burde ha vært!



8. Dit längtar jag: Nepal (husker dere denne?)


9. Plagg jag avskyr: Lakk-klær 


10. Lagar aldrig: Rekecoctail (spiser gjerne)



11. Pasta: Lasagne


12. Alltid i frysen: Ekstramat


Andre svar fra andre bloggere finnes her hos Klimakterie häxan


8 kommentarer:

  1. Härliga svar, kul att du fått in både Reagan och Trump (även om du inte nämner den dårens namn). Dessutom så bra att denna utmaning funkar perfekt också på norska! Roligt att du är med!

    SvarSlett
  2. Jag hajade till när jag läste körsbärslikör. när jag var i tonåren drack jag lite för mycket av den varan och numera räcker det att jag tänker på den så mår jag illa. Räkcocktail gillar jag däremot.

    SvarSlett
  3. hajade också till när jag såg körsbärslikör, såg svaret innan, jag älskar det, vi plockade körsbär från trädet på landet ,-)
    Kul att läsa dina svart, klurigt är det men så kul.
    Ha det fint Primrose ,-)

    SvarSlett
  4. Svaret på sista frågan är ju bara så bra!!! Det har jag också =)

    SvarSlett
  5. Nakkekotletter?? Nu räckte inte min fantasi till, men hade nog vågat chansa till halva priset! Jag har inte läst boken Rosens namn men såg filmen med min favorit Sean Connery. Extramat ska man ha, börjar det eka tomt i frysen då måste den fyllas på. Kul att läsa dina svar, många ord får jag gissa på, är ju själv finlandssvenska och har lite svårt att förstå norska och skånska och danska...

    SvarSlett
  6. Jaa du, den andre som lyckades bli president skulle nog ha passat bättre som skådespelare. Och visst är det bra med frysen, för då har man ju alltid nåt extra att ta fram, om det kniper! Ha det gott!

    SvarSlett
  7. Min mun log allt upp när jag såg dina Lundell böcker stå där. Extra mat i din frys = Fiffigt! Cherry likör låter som om jag skulle gilla det. Våren kommer snart :) Roliga svar du bjuder på!

    SvarSlett
  8. Fint att läsa dina svar! och några skulle helt klart också passat in hos mig om det stämt med bokstäverna.
    Ha det gott!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.