tirsdag 8. februar 2022

Action for Happiness, Februar 8



I går kveld ble google-kontoen min hacka av noen som ga seg ut for å være Norton-security. Jeg svarte på mailen der de ville at jeg skulle fornye abonnementet. Jeg skrev at jeg ikke lenger vil ha noe med Norton å gjøre. Brannmuren deres lager bare trøbbel for meg. Den sier blant annet at bloggen min er et usikkert nettsted. 
Men dette ga meg enda mer trøbbel. Mailen min er blitt misbrukt. Det fikk jeg beskjed på mobilen av google i dag tidlig. Kontoen min var brukt til noe som ikke var i tråd med deres retningslinjer. 
Jeg har heldigvis fått tilgang til mailen igjen via en kode, og så har jeg sjølsagt bytta passord. Håper ingen skade er skjedd i løpet av natta og at alle mine kontakter kan slappe av. Dette kunne jo få store ringvirkninger.
Jeg måtte skrive til alle på facebook og dele min bekymring samt gi melding til mine nærmeste om hva som hadde skjedd.
Jeg hadde en anelse om at jeg ikke burde ha svart på mailen (klikka ikke på noen lenke). Neste gang jeg får en mail jeg er usikker på om har gode hensikter, følger jeg magefølelsen og sletter den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.