tirsdag 21. desember 2021

Vørterkake



Fortsetter å bruke opp hva jeg har i skapet. Det ble vørterøl og pommeranskallpulver som har stått lenge, lenge... Mens kakene ble stekt, tok Spot og jeg en liten tur for å hilse på Carols sauer.


Vi kom hjem til herlig lukt i huset og ferdigstekte kaker.

Oppskriften finnes på brød og korn, men jeg hadde ikke nok hvete mel eller hvitt sukker. Spedde derfor på med det annet melslag (mest sannsynlig spelt, men er litt usikker siden jeg ikke hadde navn på glasset, og brunt sukker). Hadde i utgangspunktet en annen oppskrift der sirupen skulle være lys, så denne kaka er det ikke mørk sirup i!

Mmmmm...


Kilde/oppskrift


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.