søndag 1. april 2018

1 Livsmestring; valg




Neste skoleår skal jeg undervise elever på Kunst, design og arkitektur vg1 i tema livsmestring, det er litt av en utfordring!
Jeg ser på det som en sjanse til å øse noe av livserfaringen min og gi noen ungdommer midt i livets kanskje mest kompliserte år, noen rettesnorer.
Jeg er nå i en fase der jeg samler stoff og ideer til prosjektet.
I fjor vår skulle jeg ha vært og hørt Bjørg Thorhallsdottir, men av en eller annen grunn ble det aldri noe av dette besøket.
Ho var her også 13. november, men da var jeg opptatt med andre ting. Ser ikke ut som om jeg får klaff ang. denne damen!


– Jeg skjønte at lykken er et valg, og at den er summen av alle valgene vi tar –
Bjørg Thorhallsdottir







Torsdag 26. mars
Klokken : 19:00 - 20:30
Pris: Gratis
Sal: Egalia
Arrangør: Johnsen;Libris, Schibsted Forlag, Litteraturhuset Fredrikstad
Avlyst på grunn av vær og stengte flyplasser. Arrangementet vil bli flyttet. Følg med på våre nettsider.
«Jeg har skjønt at lykken er et valg, og at livet er summen av alle valgene jeg har tatt». 
Bjørg Thorhallsdottir er en av Norges mest populære kunstnere, en ettertraktet foredragsholder og initiativtaker til HJERTEFRED.
Hun ble enke og eneforsørger for en liten sønn da hun bare var 30 år gammel.  I stedet for å synke ned i håpløsheten, bestemte hun seg for å gjøre hver dag resten av sitt liv til en fest!
«Livet mitt er blitt et kunstprosjekt hvor målet er å inspirere mennesker til å følge hjertet sitt og ta av masken slik at de kan leve det livet de drømmer om».

Velkommen til en inspirasjonskveld med en meget sprudlende og energigivende kvinne.
http://litthusfred.no/events/
bjørgs univers
bjørgs blogg
Dora Thorvallsdottir
På You Tube

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.