lørdag 7. april 2018

I kveld skal jeg i




60 års lag til ei venninne, og jeg har kjøpt meg ny kjole, en skikkelig 1920-talls kjole. Det skal ikke være utkledningsfest, men jeg elsker jo å gjøre litt ekstra ut av selskapslivet og har alltid synes at kjolene fra charleston-tida er så fine. Da jeg så en salgsannonse på nettet, lot jeg meg friste. Bedre anledning til å bære den, finnes ikke, for damen som fyller år, er en sprudlende, humørfylt dame som alltid er med på en spøk.
Den passer nesten perfekt, hva mer kan jeg forlange? Den er litt stor i ermringingen, men et tidstypisk sjal skjuler åpningen. Det er helt umulig å justere den pga alle paljettene. Å øke brystmålet er heller ikke gjort i en fei! Barmfager eller ikke, kjolen skal brukes i kveld.

Apropos, dette tror jeg ikke på: 

Og jeg skrev rett, bursdagsbarnet er bare latter og artige påfunn....
Og jeg fikk oppriktig skryt for kjolen av jubilanten!




1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.