tirsdag 2. mai 2017

Vårens Blogger´s Sunday Walk, 2017


Alexia, 



Og denne kommenatren postla jeg hos Anni Med ögon kjensliga för blått:
Heisann.... litt artig : det er ikke alltid jeg har vært på de stedene som andre bloggere viser bilder fra til BSW, men det har jeg faktisk vært denne gangen, både i Malmø Konsthall og i Bukarestis gater som Alexia, kommentaren forut for deg på min blogg, presenterer på sin blogg. Mange år siden jeg var i disse byene, men gøy i alle fall å se bygningene igjen. Fint at dere bidrar med kjente steder på BSW, det blir litt utilsikta mimring!
Takk for at du ble med på BSW. Har ennå ikke satt dato for sommerens tur!
Ha en riktig go´ uke ;:OD)

Anne-Mari bak Amo sin blogg har tatt med hund og familie på en tur i skjønne omgivelser. Maken til natur for BSW finnes knapt noe annet sted!




Ingun med bloggen Kleppanrova, viser bilder av hva beveren har fordrevet tida med i det siste. De er utrolig dyktige til å felle trær. Der jeg går tur nær Glomma, har de felt i stor stil. Imponerende.
Det ble en snarttur for Ingun for haven trengte sårt noen timer med stell denne søndagen.




Tove som er kvinnen bak Fargene forteller, tok turen i nærmiljøet. Marka har mye interessant å by på både av natur, kultur og historiske minnesmerker. Under en liten stopp nøt de utsikten over Oslofjorden og byen. I min kommentar til hennes innlegg skriver jeg at kanskje vi skulle arrangere felles BSW-tur i virkeligheten også siden Tove inviterer oss til å være med på tur - og Anne-Marit tar invitasjonen på strak arm. Kom med forslag på datoer som kan passe, så klarer vi å få det til!




Anja synes idéen om å gå en "felles tur" er så god at flere burde delta. Det var vært litt opp og ned med antall turgåere siden 2011. Det var mange i starten, så dabbet det av, men har tatt seg opp nå igjen. Og når "profitten" er verdt å ta med seg, burde absolutt flere være aktive. Se hva en liten tur har for effekt ved å ta en titt på lørdagens markedsføring, her! 
Og Anja var fast bestemt på å delta på et av vårens vakreste eventyr til tross for andre forpliktelser/fornøyelser og en mave ute av lage. Med utgangspunkt i verdens beste by gikk turen til sjøkanten og stranda.
Flotte bilder fra turen finnes på bloggen Hassumbudeia. Og jeg er så enig, så enig i hva Anja skriver om: 
Noen ting må man egentlig oppleve, hvor et foto ikke kan vise helheten. Det ene er den deilige lukten av salt sjø (enkelte vil kanskje motsi meg der, men for en som har vokst opp langs sjøen så er dette den ultimate sommerlukten). Det andre er lyden av bølger, måker og barn som leker. Det tredje er hvor fantastisk flott det glitret når sola traff denne steinen. Men jeg har nå tatt bilder av alt dette, så får du selv prøve å legge på resten av inntrykkene selv... 
Og her er den vakre steinen:




Da har jeg oppsummert, fått med det nære og det fjerne, det sanselige, kulturelle og det historiske, byen og landet, det menneskeskapte og det dyreskapte .... og ikke minst noe om hvor mye naturen betyr for oss, og hvor viktig det er for kropp og sjel å bevege seg.

Tusen takk for alle bidrag. Er det flere som gikk tur på søndag, så er det bare å skrive om det i kommentarfeltet.
Sommerens BSW starter søndag 30. juli!!!! Skriv det opp...





3 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kunnat bidra med ett matnyttigare inlägg i söndags, men det blev ett hastigt med mobilbilder. Härlig blandning på vandringar bland de som gick!
    Men du, visst har du satt datum för sommaren, det står ju uppe i högerspalten: 30 juli!

    SvarSlett
  2. Oj, ja sånn går det, hadde helt glemt at jeg tok å fastsatte alle datoene i ett jafs... med siste søndag hver gang... takk for at du minte meg på det...

    SvarSlett
  3. How lovely it is to read about all of these, the memories from the school cooperation and I'm so glad to know that you had a wonderful time along with your students while you have been in Bucharest and in Iasi...
    And so thankful for including me in the your amazing series of walks.
    My best regards and for sure I'll try to come gladly to join the next Summer Blogger's Sunday Walk.
    A very wonderful weekend! Alexa

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.