søndag 29. april 2012

Endelig....


fant jeg tomatplantefrøposene jeg kjøpte i Kew Gardens i fjor  (de lå i en plastlomme i permen i skapet på verandaen  - har altfor mange steder å gjemme bort saker og ting på!) -og endelig fikk jeg sådd. Det ble litt flere frø enn jeg hadde bestemt meg for (8) fordi det bare var 8-10 frø i hver pose. Det blir for få å ta vare på til neste år....Da blir det heller et par planter å gi bort i gave når sommeren kommer!
Sungold til venstre og  Suncherry Premium til høyre, skikkelig søte, gode sorter, kun mine favoritter i år!





Et blikk over Oasen for å merke meg hvor jeg kan plante flere løker til høsten!






4 kommentarer:

  1. Så bra at du fant dem, det blir noen fine gaver og gi bort, ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Vad kul att det blev av! Jag köpte tomatplantor i år, sådde ju en del annat.

    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvarSlett
  3. Jeg har plantet om mine tomatplanter til større potter i dag. Men jeg lærer aldri og sår alt for mye. Så alle venner og bekjente får praket på seg noen planter, når de stikker innom.
    Det er jo korselig da!

    SvarSlett
  4. Så skönt att höra att det är fler som tappar bort sina saker ;-) Sungold är verkligen en jättegod tomat, den andra har jag inte provat, men namnet lovar bra resultat `Premium´. Ja man borde sätta pinnar där man får lova att gräva ner lökar till hösten....det var ju det där med minnet, hi hi. Ha en fin vecka !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.