torsdag 16. februar 2012

Brettebatikk


Jeg har lagt til en gagdet som heter Feedjit. Den viser de siste ti besøkende på bloggen, fra hvilket land de kommer og hvilken post som de har vært innom. Til min store overaskelse er det mange av de gamle postene som er mest populære, blant annet en post om batikk. Kanskje interessen for det er stigende?
Mulig jeg legger ut noen mønstre etter hvert dersom antakelsen min stemmer. Denne posten har faktisk ligget på vent i over ett år. Den blå permen er fortsatt intakt, den står i hylla mi på jobben sammen med alle de andre røde, grønne, svarte og hvite, og det er bare å scanne inn papirbrettene som viser hvordan stoffet skal brettes for hvert farvebad.






Alle batikkprøver har potensiale til å bli noe nyttig. Her har jeg sydd diverse poser av tøystykkene. En inneholder sokker, en annen skaut, en tredje håndklær, en fjerde sko osv. Alle har snorer tvinna med  tråder i farver som er mulig å finne igjen i mønsteret. Mange av posene har vært med på diverse reiser til fremmede land, men nå er de bytta ut med plastposer som tar mindre plass siden jeg for det meste bare har håndbagasje med meg på tur.

Denne Feedjitlista er morsom å følge med på. For øyeblikket er det Vebjørn Sands kemplerstjerne som er siste åpna post. Og det er litt artig, for om bare noen timer vil den lyse opp på nattehimlen når jeg passerer forbi på vei til Gardermoen!
Ante ikke at lista skulle gi meg den type interessante opplysninger. Skikkelig moro å se at tidligere arbeid er til nytte for flere i lang tid.
Slike kommentarer gleder og varmer en lærers hjerte:



Kan opplyse at linken ble retta opp innen det var gått ti minutter! Så den fungerer som den skal nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.