mandag 20. juni 2011

Alby Kunstnersenter

.
Vår årlige avslutningstur med 3. klasseelevene går til Alby. Omgivelsene er storslåtte!






I år er utstillingen en del av






 



Ett rom på utstillingen var via gamle fotografier som viser mennesker og dyr i bevegelse-. Tre av bildeseriene har jeg faktisk brukt som utgangspunkt til animasjoner!






Det er denne dansen, en gris som går og en hest som galloperer. Noen som ser forbindelsen?






Et spesielt kunstverk er kopien av atelieret til kunstneren. I hele maimånd har kunstneren arbeidet her! Resultatet henger på veggene. Fotoet mitt er tatt gjennom et vindu, for nøklene til dette kunstverket var forsvunnet! Det siste kunstvrket jeg har bildet av er et kunstverk som er gravd ned i jorda og som først om 50 år skal graves opp igjen. Ingen andre enn kunstneren vet hvordan det ser ut!
Jeg må finne ut hva kunstnerne heter...






Jeg sa at hvis noen av elevene er ved avdekkinga, må de tenke på meg... Omviseren sa at jeg visstnok ville være til stede. Det har jeg mine tvil om....


1 kommentar:

  1. Nydelige bilder. Dette så virkelig storslått ut.

    Mye spennende du viser ellers også, og dette kunstverket som skal være skjult så lenge, er virkelig et kreativt påfunn.

    Jeg har merket meg det du skrev i forbindelse med min manglende blogglyst, og jeg er enig i at det kan være god terapi i å skrive. Dessuten er det så oppmuntrende å lese kommentarene. Det storkoser jeg meg med.

    Klem

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.