lørdag 10. oktober 2020

Verdens dag for psykisk helse


Jeg har sammen med elever og kollegaer startet oppdraget Vann i læreplanens tema for Livsmestring og folkehelse. Perioden er kalt Feelin´Good og en kollega oppfordra oss til å >

Jeg har valgt å presentere et ordtak eller sitat av kjente personer om livsmestring hver dag i 2 uker, her er starten:

Leonardo da Vinci:

Ubrukt jern ruster, stillestående vann mister sin friskhet og fryser i kaldt vær; slik forderves også et ubrukt sinn!


Michelangelo:

Den som lærer av sine tap, vinner mye.


Picasso:

Jeg maler ting slik jeg tenker dem, ikke slik jeg ser dem. ...


Tor Åge bringsværd:

Den som har begge beina på jorda, står stille.


Platon:

Skriv fornærmelser i støv, men riss godhet i marmor. 


Viser alle fjorten dagene når de er kommet til en ende.. funnet på facebook:




2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte ordtak. Disse gutta var kloke!
    Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant, men jeg bør jo veie opp med noen sitat fra kvinner også!

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.