søndag 23. april 2017

Vårrengjøring i drivhuset




Tomatspirene står fortsatt i vinduskarmen for å gjøre seg "fete" før de settes i drivhuset som nå er gjort grovrent. Mye er blitt gjort grovt de siste åra, så denne sommeren som for det meste vil tilbringes hjemme, får det bli finish på mye halvferdig. Det er kanskje greit å gjøre store prosjekter i etapper.
Dagen i dag har vært perfekt for denslags sjauing. På utsiden står det mye skrot som ikke bør inn igjen!
Gleder meg til å plukke og spise søte, solmodne Sun gold-tomater. De smaker noe helt annet enn tomatene som kjøpes i butikken.




Jorda er blitt snudd, fått naturgjødsel og et lag med kompost. Topplaget med ny jord blir neste oppgave ved siden av å så tagetes som skal plantes i midtrabatten. Druestokken er frisert. Det samme med minikiwiplata.
Platene er vaska med salmiakk innvendig. Det gjorde jeg også i fjor, så det var lite grønske å fjerne. Den sitter imidlertid på utsiden!
Krystallene på lysekrona trenger en omgang i oppvaskmaskina.




Vil denne utvikle røtter mon tro? Aner ikke hva buksen jeg tok kvisten fra, heter!

1 kommentar:

  1. Du er en av de mest effektive og arbeidssomme mennesker jeg har blitt kjent med! I tillegg er du klok og full av ideer. Helt utrolig!
    Ikke slit deg ut! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.