torsdag 8. mai 2014

Danse i regnet



Hvis du tror solskinn bringer deg lykke da har du ikke danset i regnet.







Jeg får prøve sterkt på å etterleve dette i dag, for i går ble jeg sur, ergelig, gretten, irritert og det som verre er, men det hjelper jo ikke på situasjonen. 
Jeg satt på med en kollega i arbeids medfør, og da jeg skulle gå ut av bilen var døra brått inn i bakdøra på bilen som var parkert ved siden av. Det er bilen til en ansatt på kontoret. Bilen er bare ett år gammel, helt uten skrammer fra før. Nå har den en bulk i døra! Ikke nok med det, men det blir en forsikringssak mellom eieren av bilen og min kollega.... han hadde jo ikke noe skyld i dette! Så privat oppgjør mellom oss! Hvilket uhell... Det burde prinsippielt være forbudt å bruke privatbiler i jobbsammenheng. Jeg sykler eller går. Skal aldri mer sitte på heller...

Jeg får tenke på hvor mange ganger jeg har gått ut av en bil uten å ha etterlatt meg spor på nabobilen, dette er faktisk første gang, og en gang må være den første... en mager trøst!


Det er ikke ofte jeg bruker bilder jeg finner på nettet,
men her er et unntak. Jeg falt pladask for dette!
Det frister å prøve å komponere et sjøl... 
i mellomtida for jeg låne dette.


3 kommentarer:

  1. Vakkert bilde - forstår at du falt for det!
    Jeg viser til mitt innlegg i går om fargene på hus på Kampen i Oslo, og om din kommentar i dag. Du sa at du hadde lagt ut bilder fra samme område tidligere, og jeg gikk inn og så på det du hadde lagt ut. Mye mer enn jeg hadde, og veldig sjarmerende bilder. Jeg anbefaler alle å ta en titt på ditt innlegg fra 16.2.13. Søk på Kampen, så kommer det opp. Hilsen Tove

    SvarSlett
  2. Nydelig bilde, og danse i regnet burde man gjøre! Tenker meg gul regnkåpe og gul sydvest og gule støvler og så danse i regnet og plaske i søledammen.. Slippe barnet i seg ut..

    Sett de nydelige bildene i fra Kampen og hvor flott. Takk for tips fra Tove..

    Hvor uheldig du skulle være som laget bulk i en bil. Jeg har inntrykk at det er mange som parkerer litt for tett inntil en annen bil.. Jeg har flere ganger måtte åle meg ut..

    Har bestilt boka til Tove så får man lære litt mer om farger..

    Ha en fin ettermiddag!

    Varm hilsen i fra nord..

    SvarSlett
  3. Huffda, sånn uflaks. en føler seg jo ganske ille berørt over slikt, men som jeg pleier å si når små uhell skjer; det er bare å betale og se glad ut. Selv rygget jeg på en bil, enda jeg nettopp hadde sett den sto der. Heldigvis var eieren en grei mann. Men en styr er det jo...
    -Margit-

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.