tirsdag 12. mai 2020

Maleriet som jeg gjerne skulle hatt på veggen



Dette har jeg arva av foreldrene mine, et maleri jeg er veldig gla´i. Men jeg har ikke funnet rett plass på noen passende vegg ennå. Veldig synd. Mulig jeg må gjøre en omprioritering angående veggplass. Huset vårt er ikke sånn innreda... I stua er det relativt lite veggplass.
Maleriet er signert Helmuth, og jeg tror det var en bryllupsgave. De giftet seg 9. desember 1944.
Motivet viser den gamle ferja over Glomma. Jeg kan ikke huske denne varianten, men neste utgave. Flere av ferjene nå er elektriske, og de har flere avganger til flere destinasjoner langs elveløpet.



Men denne utgaven husker jeg  - som gammel og ikke som ny!

Jeg er ofte i Gamlebyen, akkurat som i dag. Turen har som mål å ta bilder av kanoner til ukas fotoutfordring og for å delta på quizen som har starta igjen etter stenging på grunn av smittefare. Nå er reglene heldigvis lempa på, og vi kan være sammen med venner igjen, på god avstand.

1 kommentar:

  1. Det er ikke alltid like lett å plassere gamle, arvede malerier inn blant egne bilder. Min bror, som arvet maleriet jeg skrev om på min blogg, brukte tid før han fant en plass på veggen sin til bildet. Det er ganske krevende. Håper du får plassert ditt bilde et sted du kan ha glede av det.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.