onsdag 20. mai 2020

Gøy med kunst og quiz


Når elevene lager abstrakte collager av sin personlighet, oppgaven er kalt REFLEKSJONER, og læreren leter etter inspirasjon til dem på nettet, er det vanskelig å ikke la seg friste til å ta en quiz eller to når anledningen byr seg og tilfeldigvis dukker opp på Tate Gallery sin nettside!



Soverommet mitt er blått!
Her er jeg blå... det må bety at jeg egentlig er ganske farvefull!
Dette er en fin innfallsvinkel til kunstinteresse. Jeg ble så nysgjerrig på Roland Penrose at jeg var nødt til å finne ut mer om han og kunsten hans.
Han døde faktisk så sent som i 1984. Da var han blitt 84 år gammel og med en posisjon som surrealistisk maler i det engelske miljøet. I tillegg var han historiker og poet. Han var utdanna arkitekt.
Det ser ut som om Monty Pyton-gruppen har latt seg inspirere av hans kunst! Den er leken, farverik og narrativ på samme tid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.