søndag 3. november 2019

Runt


Arles
Van Gogh bodde i Arles fra februar 1888 til mai 1889, 
og malte mer enn 300 malerier i løpet av den tida..

2. Trinquetaille-broa

6. Møllerens hus

7. Les Alyscamps

8. Byparken

9. Foran hospitalet

10. Pont de Langlois 

La meg ta dere runt Arles i van Goghs fotspor, bildene er fra tidligere besøk i byen. Tirsdag tar vi samme runden med årets elever.
Nye bilder vil bli fra  1. Nattkaféen, 3. Rhonen ved natt, 4. det gule huset og 5. areanaen

Hele runden:
1. Le Cafe le soir (Cafe Terrace at night), 11 Place du Forum
2. L’escalier du Pont de Trinquetaille (The stairs of Pont de Trinquetaille), 1 rue du Bac
3. La Nuit Etoilée (Starry Night), Quai du Rhône
4. La Maison Jaune (The Yellow House), Place Lamartine
5. Les Arènes (The Arenas)
6. Le Vieux Moulin (The Old Windmill), Rue Mireille
7. Les Alyscamps, Les Alyscamps (Gauguin also painted this tree-lined road)
8. Le Jardin Public (The Public Garden), Jardin d’Été
9. Le Jardin de la Maison de santé (The Courtyard of the Hospital at Arles), Espace Van Gogh, Place Félix Rey
10. Le Pont de Langlois aux Lavandières (Langlois Bridge at Arles), now named Pont Van Gogh, Chemin de Maillanen (location incorrectly marked on the map)


http://mikestravelguide.com/van-gogh-in-arles/
https://jenonajetplane.com/van-gogh-in-arles-art-route/
https://janetomlinson.com/postcard-from-arles-walk-in-vincent-s-footsteps/
https://www.chamellephotography.com/2018/01/van-gogh-trail-arles-provence-france/

For fotoelever: https://www.rencontres-arles.com/en/agenda/index/?from=2019-11-01&to=2019-11-30&display=months


13 kommentarer:

  1. Flott runde runt; selveste von Gogh!
    Morsomt du har brukt det svenske runt og ikke det norske rundt :-) God tur!

    SvarSlett
  2. Så flott! Jeg var i midten av oktober i Amsterdam sammen med KDA, 3kl elevene. ( jeg har gått av med AFP) men min tidligere kollega vil alltid ha med meg på tur.
    Jeg fortalte henne at du tok klassen med til Frankrike, jeg skal følge med på turen deres.
    Vi har vært så mange ganger i London og Amsterdam, så det har nesten blitt kjedelid. Derfor er er ikke umulig at jeg kontakter deg ved et seinere tidspunkt for å spørre om en del praktiske spørsmål rundt det å få dette godkjent, bosted osv. Det hadde jo vært litt av en flott opplevelse å dra til Arles, for både elvene og oss.

    SvarSlett
  3. Hei, litt kjedelig at jeg glemte mobilen hjemme, men jeg får låne en av kollegaene mine sin dann og vann, så det skal bli noen bilder etter hvert. Bare kontakt meg. Jeg jobber enda ett år, men ikke 100% vil jeg tro.

    SvarSlett
  4. Fin tolkning och dessutom intressant :)

    SvarSlett
  5. Takk for den fine turen du tek oss med.
    Oppleving !!

    SvarSlett
  6. Tack för en trevlig rundtur i Arles! Ha en fin resa!

    SvarSlett
  7. Det var en intressant rundtur i Arles! En mycket bra tolkning av veckans tema!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  8. Runt en målning om dagen målade han då den gode van Gogh! Mycket produktivt! Tack för rundturen

    SvarSlett
  9. Vilken trevlig runda i Arles! Han var verkligen produktiv, van Gogh.

    SvarSlett
  10. Jeg har ikke rukket å "gå" denne turen nå, men vil ta det igjen! Det blir spennende. Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  11. Van Goghs öde fascinerar. Jag såg en riktigt häftig utställning, utanför Oslo, i somras! Det gjorde kanske du också?
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2019/08/en-traff-med-vincent.html

    SvarSlett
  12. Tack för den givande rundturen =) Ha en fin eftermiddag!½

    SvarSlett
  13. Vad trevligt! Stort tack för turen runt här. En finfin lösning på veckans tema ord. Så roligt att komma tillbaka. Var här under 1990-talet och gick en liknande tur men hade glömt mycket av den. En fascinerande målare var det och med ett trist levnadsöde.
    Har också besökt med stort nöje besökt van Gogh museet i Amsterdam .
    Ha det gott!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.