søndag 24. november 2019

Kassa


    

Dette er en gammel kasse jeg fikk sammen med arvegodset fra onkelen min, blant annet bordet jeg har malt sjakkmønster på. Det har vært en kasse til spole med "virrer" oversatt til godt norsk!
Jeg søkte på nettet med firmanavnet og fikk treff:


En dag falt kassa ned fra hylla i drivhuset og endte opp i flere deler. I går henta jeg alle delene for å sette dem sammen igjen. Men det var ikke enkelt. Fant ikke fram i puslespillet og ødela til og med en av sidene. Som klubbe kom endelig den jeg laga i studietida, til bruk!
For å finne ut hva jeg hadde gjort feil, måtte jeg hente fram noen gamle bilder fra drivhuset på bloggen. Kanskje det forstørra bildet kan gi meg løsningen?
Men aller først må jeg lime på biten som knakk av ...
Tror jammen jeg har spolen med kobbertråd et eller annet sted også. Så her er det kobling mellom forrige ukes tema og denne ukas tema.


Under sammenslåinga fikk den siden med sår, enda et, men da var siden allerede på plass. Det må ha været en svakhet i treet akkurat der.


Voila, her er sidene satt sammen igjen, og kassa så klar som jeg makter å gjøre den, til ny nytte!
Noen som har forslag til hva jeg kan ha oppi den? Størrelsen er 8 x 8 cm.
Takk så langt for alle idéer om bruk. Jeg tror jeg har en aning om hva det blir i første omgang....




Det var noen av dere som gjerne ville se et bilde av broa vår under "bue-utfordringen". Her kommer det. Siden vi tok ferja over Glomma til Gamlebyen i går kveld for å gå på konsert, fikk jeg anledning til å knipse et!

12 kommentarer:

  1. En nydelig, gammel kasse med finurlig sammenføyde hjørner :) Fint du fikk satt den sammen igjen. Og så morsomt med historikken! :)

    SvarSlett
  2. Du kan jo ha en blomst i den kassa, eller noen penger kanskje så får du en svensk kassa, lådekassa kan vi si - så har vi gjort oss et svenoord :-) Härlige bilder - og fint å se buebrua også!

    SvarSlett
  3. Vilken fin gamla låda! Så bra att du lyckades sätta ihop den igen. Och vilket suveränt jobb du gjorde med bordet. Love it! Gillar även din vattenkanna och blomkrukan i limegrön färg, min favo!
    Jag skulle nog fylla lådan antingen med fina stenar eller med träblommor eller varför inte med målarpenslar.

    SvarSlett
  4. Jättefin låda! Bra gjort att sätta ihop den! Jag tror jag skulle försöka plantera blommor i den, det skulle bli fin kontrast.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  5. Vilken fin låda! Och jag vet ju att "kassa" på norsk betyder låda på svenska. Och så fint att du kunde sätta den sammen igen. Säkert finner du på något som du kan använda den till. För jag tror den vill bli brukt.

    SvarSlett
  6. Åh vad du är duktig, den blev ju så fin igen, din låda! Det finns många sätt att använda en fin låda på, du hittar säkert nåt som är bra <3

    SvarSlett
  7. Så flink du var som fikk reparert kassa som falt ned. Den var veldig fin. Jeg liker slike unike ting som har betydd noe for en eller annen...

    SvarSlett
  8. ...fargestifter av tre og blyanter :-))
    Fantastisk at du har reparert.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Det är så spännande med olika betydelser på orden på norska och svenska. Man vet aldrig vad du presenterar för spännande lösning på temat. Som nu, så fint! Tänk om vi kunde se på oss själva på samma sätt, vi är fina och värdefulla även som gamla!

    SvarSlett
  10. Så duktig du är att du fick ihop lådan, den blev verkligen jättefin!!

    SvarSlett
  11. Jag kan bara hålla med om att det är en fin låda.
    Vacker bild på bron med belysningen.

    SvarSlett
  12. Kul låddelar, IKEA var inte först med platta paket. :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.