mandag 19. juni 2017

Vinddanseren




Jeg var på havefest lørdag ... der så jeg vinddanseren som jeg ble helt fascinert av.




Vi spiste det første måltidet ute. Bordet var pynta med de største sitronene jeg noen gang har sett. De var frakta hjem fra vertenes feriebosted i Hellas.




Vi fikk servert typisk gresk mat: olivenbrød, grønne og brune oliven, tzaziki, fetaost, fylte små paprika og kikertmos, og en kapers lå igjen til meg til slutt!
Hovedmåltidet, fylte paprika, gresk salat, og mozaka, ble servert inne hvor et vennepar underholdt med herlig jazz.
Til kaffen fikk vi chilisjokoladekake og noe uvanlig kornkake med søte sauser til. Det ble mange spennende smaker på en gang!




4 kommentarer:

  1. For et hyggelig selskap! Og så spennende smaker! Tenker dere koste dere.
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett
  2. Glemte å kommentere vinddanseren. Har aldri hørt om det. Er det tynt stoff som flagrer i vinden? Flott farge! Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  3. Ja, det var nytt for meg også, så jeg måtte søke det opp på nettet, men ingen treff var nyttige. Det er visst en svensk kunstner som solgte dem gjennom en jeg kjenner. Kontakta han på facebook for om mulig få kjøpt en sjøl!

    SvarSlett
  4. Hello the wind dancer is pretty. The food sounds yummy, I like the stuffed peppers. Enjoy your day!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.