onsdag 22. juli 2015

Kan dette være et lyngtre?




Som jeg forhåpentligvis ikke har klart å ta helt kverken på! Det var brått altfor tørst, og jeg klipte av de tørre kvistene i håp om at nye skulle skyte. Det har ennå ikke skjedd... passer på å vanne den jevnt nå.

Klipp fra boka Blomstenes hemmelige språk:
Buksen med lyngtre som jeg hadde omplantet fra en sidegate til Divisadero, strakte de taggete armene over hodet på meg. Mellom de nye skuddene og de skinnende, klokkeformede blomstene så jeg omrisset av en mann som bøyde seg og brakk en kvist av solbruden min....

Den hadde små, røde, klokkeforma, hengende blomster.


I gårsdagens innlegg starta jeg med å ha bilder av blomstene etter hvert som de omtales i boka. Ikke alle blomstene får et bilde umiddelbart, men med tida vil det sannsynligvis bli en komplett liste.
Innlegget vil oppdateres sukessivt.

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.