mandag 26. mars 2012

Skjulte skatter


Blant gamle, skitne  aviser fra 1928 mellom gulv i annen etasje - og tak i første kom det mye rart til syne. En av de mest spesielle gjenstandene er et glass med etikett der det står skrevet Lemon Creme, og ganske riktig det lukter sterkt sitron av kremen den dag i dag. En gammel gardinsnor av trekuler er et annet klenodium. Den har jeg planer om å montere på den originale rullegardina i 'pikerommet' i første etasje. Og jeg har enda flere gamle skatter på lager...





Nå har snekkeren feia rent....



Så til hybelsoverommet.
Entusiastisk svingte jeg kosten over den gamle tapeten etter å ha fjerna den fra min tid, men jeg var ikke lenge overbevist om at resultatet ville bli bra. Jeg holdt troa ut i andre strøk. Da var jeg nødt til å innse at over en halv dags arbeid var for gjeves og et halv spann med maling sløsa bort. Det ble bare ikke fint! Bobler, folder, hakk og hull åpenbarte seg en masse.
Dessuten hadde jeg bomma på gråfarven. Den ble nesten hvit!
Ny og mørkere gråmaling er kjøpt inn, og sideveggene vil få ny panel.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.