mandag 30. mai 2022

#Selfie 22

1. Stjärntecken där jag är född: Tyren

2. Något/någon som gör/gjort mig glad: Nestekjærlighet


3. Uttråkad. Av vad? Telefonmarketing


4. Styrka/egenskap hos mig som jag uppskattar: Glad i livet


5  Egenskap hos mig som jag är mindre förtjust i: Tålmodig


6. Något som intresserar mig. Geologi


7. Tid. Vad lägger jag gärna tid på? Interesser


8. Önskan/önskningar inför sommaren: Rolige, late dager (norsk betydning av ordet rolig!)


9. Något som känns somrigt: Ramsalt sjø


10. Vad vill jag lära mig: Øvelser i skikkelig god kommunikasjon - det er en kunst!


11. I en vänskap värdesätter jag: Nærværesle


12. Något jag kan rekommendera: En tanke om gangen... for jeg kan ofte ha flere tanker i hodet om gangen - og da blir det fort frustrasjon....


Selfie fra forrige uke, finnes under her. Jeg har vært en uke på jazzfestival i Kardamili på Peleponnes!



Det er Ditte som står for ukas selfie nummer 22!

7 kommentarer:

  1. Att vara tålmodig är väl ingen dålig sida. Tvärtom så är väl det en bra egenskap. Jag skulle själv vilja vara lite mer tålmodig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan faktisk være mindre lønnsomt å være tålmodig. Har erfart det med håndverkere. Badet skulle vært ferdig innen en måned - det tok over seks, og det gikk oss på nervene løs. Burde ha gått til sak!

      Slett
  2. Fint att läsa dina svar och även hos dig kände jag igen mig i flera. Detta med en tanke i taget skulle jag behöva öva mig i. Har ofta flera samtidigt.
    Jadå, kommunikation, är viktigt. Och visst är det fint att vara glad i livet.
    Önskar dig nu en din sommarvecka.
    Ha det gott-

    SvarSlett
  3. ofta kokar mitt huvud av idéer. svårt att reda ut dem. tålmodig är väl i regel en god egenskap?

    SvarSlett
  4. Är också tålmodig, kanske lite för mycket ,-)
    Glad i livet, samma här! ,-) Kul att lära känna dig bättre. Rofyllda lata dagar, de behövs nu, ned sol! Håller med att vara närvarande i vänskap. Tycker du fått en fin ordfäta , fortsätt och njut nu! Primrose ,-)

    SvarSlett
  5. Tålamod, jo tack, det har jag, till viss gräns.
    Lugnet, det har jag för det mesta då jag lever allena.
    Vill ha sol och värme!
    Kul att läsa dina svar!

    SvarSlett
  6. Artig å lese! Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.