mandag 6. juni 2022

#Selfie 23

 1. Bästa badet? Morgenbade (20 grader)

  2. Bästa utflyktsmålet? Tur til blankskurte svaberg


  3. Bästa picnickorgen? Grønn salat, majones, reker og loff (samt noe godt å drikke til passasjerer og kaptein)


  4. Bästa utomhusläsningsplatsen? Fortrinnsvis kjøkkenterassen


  5. Bästa musiken - i - sommarkväll? Norah Jones


  6. Bäst på grillen? Svinekam


  7. Bästa sommarmotionen? MediYoga


  8. Bästa huvudbonaden på sommaren? Allværshatt (kan jo bli solregn)


  9. Bästa sommarväskan? Taske


10. Bästa sommarsällskapet? Endene


11. Bästa sommarfågeln? Endene nok en gang: de som bor i dammen her!


12. Bästa sommarfrukten/grönsaken/bäret? Epler (saftige, sprø sommerepler)


Det er “Mrs Calloway” med bloggen “A room of my own”  som arrangerer den siste selfien før sommerferien.



5 kommentarer:

  1. tack för dina fina svar! svinekam på grillen låter smaskens. mediyoga har jag gått på också. fint att ha änder i damm så nära. sommaräpplena är jättegoda, men en får skynda sig för de blir snabbt övermogna. hoppas att du får en fin sommar!

    SvarSlett
  2. Min yngsta dotter har både ankor och damm plus höns och en massa andra djur. Så mysigt!
    Fläskkarré är gott.
    Svenska (eller norska) äpplen är jättegott!
    Trevlig sommar!

    SvarSlett
  3. Hej, svinekam måste väl vara revbensspjäll på svenka, så gott från grillen. Morgonbad har jag tänkt mig i sommar, så fort jag blir kry! Medyoga har jag gått på, tyvärr är jag mycket stel i kroppen så det var inte lätt. Ha en fin start på sommarn

    SvarSlett
  4. Så jag fick använda Google Translate idag. Bland annat för svinekam, som Google inte visste vad det var. Precis som Paula gissar jag på revbensspjäll. Medger att svinekam är betydligt enklare än den svenska varianten;-)
    Sedan tyckte jag att loff var ett roligt ord för vitt bröd. Älskar skillnaderna mellan norska och svenska ord:-)

    SvarSlett
  5. Så fint du fick till svaren. Kände igen mig i en del av dem. Och jag hoppas nu du får en bra sommar.
    Och Norah Jones lyssnar jag också gärna på.
    Ha det gott!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.