mandag 6. september 2021

Høsttur til Birte i Ulvik



Første stopp var Grantangen 
der jeg glemte å ta med meg Farrisflaka fra disken!!!
Skulle tro jeg var i Hellas pga Artemis stauten!!!

Litt lading samtidig ... mens jeg nyter utsikten.


Sola går ned ved Ustaoset, Hardangervidda neste!


Vardesilhuetter langs vannkanten, et spektakulært syn!


Så videre over vidda, helt magisk!


Jeg grugleda meg til å kjøre den lange veien sammen med Spot, men det gikk knirkefritt fram til Måbudaltunellen. Der var det stopp! Ventetid og kolonnekjøring siden det var arbeider på tuneltaket.


Endelig framme i Ulvik sent på kvelden. 
Bælmørkt, og jeg kunne ikke skimte verken rødt, blått eller hvitt hus.
Men Birte så meg fra verandaen - jeg hadde stoppa 100 meter fra huset hennes!!!!


Samme motiv dagen etter, bare litt lenger opp i åsen.


Utsikten fra verandaen til Birte.


Ut på tur til Osafjellet, Spot er i sitt ess...

Foto: Birte
Birte og Spot ble gode kompiser.
Speidervenner!

Eplehøsten i Hardanger er noe spesielt!
Besøk på Syse gårdsutsalg
Birte selger fargerike og morsomme kluter og eplevesker!
Olav Hauges hjem
Sitat fra Olav Hauge gjengitt på Haugesenteret
Fra boksamlinga hans
Fra den gamle kirkegården
Roseparken på gartnerskolen i bygda, 
huset til Birte kan sees på den andre sida av fjorden.

Dette motivet har sanka mange "likes" på instagran. Vakkert i Ulvik!

Det lille, koselige hjemmet til Birte med fullt av nips...

Olav Hauges dikt om revebjeller:


Ut or løynde skogdjup
kjem revebjøllor,
raude grenaderar
med grøne spjot;
i kvite steinurdi
stormar dei i døden,
ingen stad i skogen
kjem dei slik i brand!


Fra hjemveien, Vøringsfossen
Tilbake over Hardangervidda
Ekstra godt med fjellvann!


Takk Birte, for noen uforglemmelige dager i Ulvik!

4 kommentarer:

  1. Vakre bilder.
    De ligner noen steder i sør.
    Hilsener fra Argentina

    SvarSlett
  2. Er så glad for at du tok turen! Ser frem til flere terassekvelder og fjellturer. Tusen takk for besøket! (...og bildene dine yter, så absolutt, Vestlandet rettferdighet...��)

    SvarSlett
  3. En lang og utrolig flott tur med kjempefint vær. Det betyr mye. Og det er ikke få bilder du har tatt. Det er som å være med på turen. Takk for det. Fortsatt gode dager ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  4. Så utrolig mange vakre bilder du viser i dag! Vakkert i vest og mye å se og oppleve! :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.