lørdag 11. september 2021

Å kople

 Det er en del ting som kan bli kopla: elektriske duppeditter, rør, jernbanevogner, brikker og kort i spill, tanker, mennesker f.eks.


Og jeg må ærlig innrømme at jeg måtte google den siste henvisningen i teksten over, hva i all verden er det å drive rufferi? Er jeg helt jomfru som ikke vet hva det er???
Uansett, så var det å kople eller koble som jeg sier, mennesker jeg ville lage et lite innlegg om i anledning ukas utfordring.
Jeg tenker ikke på verken Kirsten giftekniv (Hvorfor kniv? Nei, det vet jeg heller ikke! 1.), sjekkesteder på nett, ditto TV-program eller hurtigdating, men det å bare rett og slett koble mennesker sammen som hva kulturnettene er jfr. første illustrasjonsbilde. Vi har hatt kulturnatt i byen - og det er riktig så mange mennesker som møtes der til en opplevelse sammen. Og jeg vil kalle det å slå to fluer i ett smekk, for i slike omgivelser kobler man også faktisk godt av. Det var bare å ta for seg av alle kulturaktivitetene.
Første del av programmet besto i å være tilstede på vernissasje (bildet rett under, er saksa fra lokalavisa):

Et kunststunt: å bygge et teater av pappesker på Stortorvet!

Poesi, fotokunst og visesang på Den Lille Gale.

Lett poppmusikk i Teglehuset

Blues på Kafe´ Magenta.
Andre steder jeg har vært kobla sammen med andre mennesker denne sensommeren er på, familietreff på Lia, "Mellom Himmel og fjor" litteraturfestival på Knatten, Hvaler, Jubileumsforestillingen til det kvinnelige Læseselskab, og årets Tweed run sammen med gode kollegaer 
og en drøss med andre sykkelentusiaster.


Facebook kan være en kilde til å koble gamle venner sammen igjen. 
Birte som jeg besøkte i Ulvik i starten av september, 
hadde jeg ikke hatt kontakt med på nærmere 50 år! 
De var som dampa vekk under sola....


Og for ikke å snakke om blogging, det kobler nye venner sammen.
Jeg har faktisk besøkt Elbjørg i Oppdal, Wenche i Gøteborg og Tove på Stovner - 
og truffet Tor fra Oslo med familie.
Det var veldig gøy, så om noen ønsker, kommer jeg gjerne på besøk eller tar i mot, 
her er hjerterom nok. 

Klikk!




4 kommentarer:

  1. Det är skönt att kunna koppla upp och trägga andra människor under trevliga former. Så många fina bilder du har! Bra jobbat!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  2. Hänger inte riktigt med i språket, men jättefina bilder.

    SvarSlett
  3. Vilket flott inlägg! Och visst kan man koppla ihop både människor, sladdar och mycket annat.Och koppla upp sig och givetvis koppla av.
    Tack för denna fina koppling till Kulturnatten i Fredrikstad och de fina bilderna.
    Ha det gott.

    SvarSlett
  4. Det var ett utmärkt ställe att koppla av på och dessutom att kunna koppla ihop sig med trevliga människor!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.