søndag 29. august 2021

Å lukte

 

Kapittel 1; Her lukter det vondt! 
Det nye badet som jeg har lova å vise bilder av ...her kommer dem omsider, (og jeg fikk endelig samsvarserklæring av senior (han jeg hadde kontrakt med, faren til han som utførte arbeidet)).
Plantene lukter ikke. Ble så lei av å ha planter der som aldri holdt seg, men som disse er garantert til å gjøre. Morgensola titter inn gjennom baderomsvinduet og skaper et herlig lys. 


I sommer har det vært en ufyselig stank fra sluket i dusjen. Jeg måtte ha flere omganger med diverse rensemiddel uten at det ga resultat i form av bedre lukt. Luftig, påfyll av matolje og andre råd ble fulgt til punkt og prikke.


Måtte sette inn den lille vasen yngste mann har blåst, med roseduft. Det hjalp lite! Duftlys hjalp heller ikke...

Velkommen inn!

Et stykke av einerbusken jeg sagde ned og som lukter friskt og godt, 
fikk plass på kanten av badekaret!


Siste krampetrekk: Lavendelolje i sluket!

Kapittel 12; Her lukter det godt! 

På verandaen har jeg et hjørne med krukker fulle av planter og blomster som lukter nydelig. Jeg kaller det dufthjørnet! Har er det nellik, fioler, skjærsmin, duftklematis, duftpeoner, duftende brudeslør og duftpelargonia samt noen planter til jeg har glemt navnet på....


Det er bare nellikene som blomstrer nå...
plantene som har tørka mens jeg har vært bortreist, kommer heldigvis med nye skudd.



1 kommentar:

  1. Fint badrum, att ha enbuskar som luktar gott var en kul ide.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.