onsdag 3. april 2019

Nett på godt og vondt




Av og til dukker det opp bilder i elevbesvarelser som de ikke har vært kildekritiske nok til. Jeg stresser dem veldig på skikkelig dokumentasjon.  Men jeg tviler på om dette er et kunstverk (bildet) lagd av Giacometti. Jeg skal aldri si aldri før jeg har funnet ut om min mistanke er rett eller feil. Derfor lette jeg lenge og vel på nettet etter bildet, både med ulike søkeord og bildesøk. Jeg fikk ett treff på Giacometti dance:

Her var det! Så var det stopp -ingen videre navigasjon var mulig!
Dette er resultater fra bildesøk!
Hva gjør man da?
Spør en fagmann:
Nå er jeg spent på svaret!
Får jeg ikke svar, får jeg spørre Trine, en tidligere elev/kurator på Munchmuseet.
Under er kunstverket av Giacometti som likner mest det over.
Mann som faller

Hva er det som får meg til å tro at de tre dansende ikke er et kunstverk av Giacometti?
1. leggene
2. håret
3. linjeføringa
4. plata skulpturen står på
5. overflatebehandlinga

Kom gjerne med en kommentar som kan gi svar!

Kunstverk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.