onsdag 29. juli 2009

Blå sommerfugl

Blå sommerfugl



Har savnet den blå sommerfuglen som alltid har flakset rundt i haven før om åra. I dag kom den, et vakkert lite eksemplar.
Eastern Tailed Blue Butterfly
Boisduval's blue butterfly
Plebejus icarioides
www.bentler.us/.../boisduval-blue-butterfly.aspx
The upper wing surface of males is lilac-blue with dark borders, while the female may be brown, or blue with wide dark borders. On the underside, black or white postmedian spots are larger on the forewing than on hindwing. Wingspan is 1-1/8 to 1-3/8 inch. (2.9 - 3.5 cm)

Boisduval's Blue (Plebejus icarioides) is a common butterfly of the American West, with a few different supspecies recognized. ?????? Kan dette være tilfelle???? Har gjestene våre fra Los Angeles hatt den med seg i bagasjen????
http://www.butterfliesandmoths.org/species?l=1622


Jeg prøver å finne ut hva slags sommerfugl dette er!
19.august: Det er nok ikke så eksotisk funn, men en Vanlig blåvinge, Polyommatus icarus. Jeg har nok trodd at haven har flere unike innslag enn det den egentlig har!

Flott side_ floralore.com/fauna_ButterflyPhotos.html

2 kommentarer:

  1. Så synd att du inte har fått ordning på din dator, jeg venter på bilder

    SvarSlett
  2. Hei, jeg har etterspurt den, men det er ferietid på verkstedet. Det viktigste er at bilder og filmer blir bevart på harddisken. Jeg krysser fingrene!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.