søndag 13. september 2020

Panna




Hva er panna?
Det har jeg lært meg nå!
Av og til elsker jeg å være alene om et svar, og jeg har virkelig gått inn for å være det denne uka...
Jeg søkte med ordet panna og fant en original løsning på utfordringen, synes i alle fall jeg.
For dere som lurer på løsningen, så ta en titt her: WHAT IS PANNA?
Ett poeng er jo å lære noe nytt...


MEN da jeg spurte mitt snart 8 år gamle barnebarn som har starta med fotball og er allerede målskårer i første kamp (litt skryt er lov), om hva panna er, så får jeg til svar: "Det der heter tunell"!
Denne såkalte panna ble foreviga på Mærrapanna da elevene hadde aktivitetsdag sist mandag. Fjellformasjonene minner veldig om panna...


De tilberedte lunsjen i panne på primus. Det ble blant annet servert hamburgere, koteletter, kylling, pastaretter, pølser og pannekaker og etter hvert sjølfiska makrell! 


Etter maten var servert og fortært, sto oppvask av diverse panner for tur.


Og til slutt et bilde av triks: kollega med ball på panna!





9 kommentarer:

  1. En spektakulær piknik der ingenting manglet! Var det mål?
    Hilsen til deg

    SvarSlett
  2. Fin och varierad tolkning! Jag har aldrig tänkt på att man kan använda sin panna till att balansera en fotboll!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  3. Vilket strålande bidrag:-)
    Så kul att ditt barnbarn har börjat spela fotboll. Jätteroligt:-) Å när jag såg din youtube-länk tänkte jag precis vad ditt barnbarn sa, nämligen att det är en tunnel:-)
    Även de andra bilderna med stekpannor är jättefina, åsså "nicken" på sista bilden såklart. Som före detta fotbollsspelare känner jag lite extra för fotbollsmotiv.

    SvarSlett
  4. Vel fyldt inlegg om panna må jeg si :-) et av alle fantastiske ord vi kan bruke til så mye både i Sverige og Norge.

    SvarSlett
  5. Vilket perfekt inlägg till temat och här lärde jag mig något nytt, att panna kan vara en fotbollsterm. Det ser härligt ut att tillaga och äta mat i en panna utomhus, det brukar vara extra gott att äta utomhus på det där sättet. En boll på pannan var en perfekt slutbild!

    SvarSlett
  6. Det finns många tolkningar på panna vilket du visar här. Härliga bilder!

    SvarSlett
  7. Snyggt tolkat! Kan inte vara helt enkelt när språket skiljer sig :-)

    SvarSlett
  8. Vilken härlig tolkning! Och fina bilder. Och lite motion och friluftsliv fick jag också vara med på. Tack för detta.

    SvarSlett
  9. Det norske språket er ikke det samme lenger!
    For en flott aktivitetsdag elevene hadde.
    Fine bilder.
    Fine høstdager (som nesten er sommer) ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.