søndag 6. september 2020

Bok

Forrige uke ringte det på døra, og på utsiden sto en mann med en bok i handa. "Husker du at jeg spurte deg om jeg kunne få benytte et bilde du har tatt?" spurte han. Det hadde jeg rent glemt, men her er boka med bildet mitt av Oslo ladegård og barokkhaven.
Det er veldig hyggelig å få slike henvendelser. Bilder jeg har tatt, har vært publisert i julehefter og hefter for pårørende ved dødsfall på Telemark sentralsjukehus. Store kontraster!
Forfatteren, Lars Bjerke, har nesten samme utdannelse som meg, viser det seg. Han har delt boka inn i kapitler med fokus på komposisjonsprinsippene.
Jeg måtte fortelle han at haven vår har ligget litt forlatt denne sommeren siden jeg verken har vært i stand til å plante, luke eller vanne pga skaden i beinet mitt.
Håper jeg kommer sterkere tilbake til våren, og kanskje jeg kan sette noen idéer fra boka ut i livet. 
Tusen takk for boka!


9 kommentarer:

  1. Gratulerer med å ha fått bildet ditt i bok! Så gøy! :)

    SvarSlett
  2. Grattis, vilken överraskning för dig!
    Hoppas du är bättre i benet nästa trädgårdssäsong så att du kan styra och ställa som du vill!
    Ha en fin vecka!

    SvarSlett
  3. Så himla kul att din bild fick vara med i författarens bok. Det kan du verkligen vara stolt över. Å då du troligen inte tog betalt för bilden är det nästan en självklarhet att du skulle få en bok som tack!
    Du verkar ju vara en trädgårdsentusiat så jag hoppas verkligen att ditt ben är okej nästa år. Har du skadat dig eller!?

    SvarSlett
  4. Vad roligt att dina bilder fick vara med!

    SvarSlett
  5. Så trevligt att få boken! Du får planera allt du vill göra nästa år. Det är nästan lika trevligt som att göra det.

    SvarSlett
  6. Härlig överraskning och så roligt för dig att få med en bild i en så fin trädgårdsbok.
    Ingrid

    SvarSlett
  7. Vad roligt att du fick boken och att ditt foto fanns med. Och säkert finns många fina idéer här. Men det viktigaste är ju att du blir starkare och ska må bättre.
    Ha det gott.

    SvarSlett
  8. Trädgårdsskötsel är inte riktigt min grej, men boken ser intressant ut.

    SvarSlett
  9. Det var en flott historie på tema bok! Det må jeg si! Det fikk du til fint :-) Lykke till med fortsatt arbeid i saken!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.