søndag 31. mai 2009

Til Kontiki-museet


Ja, så fikk vi ikke beholde tikien i haven lenger, men den har fått et nytt og mer kjent sted å være: KON-TIKI-museet. Er veldig stolt på sønnens vegne. Nå kan den bli studert av turister fra fjern og nær fram til høsten. Da skal den sannsynligvis til Thor Heyerdals museet i Larvik.



Katten Nøste synes det blir litt for varmt i sola og finner en plass i skyggen under tujaen.



Sia snuser på en judaspenger. Jeg "stjal" planta utenfor et gjerdet på vei hjem fredag. Lørdag morgen så jeg eieren ute med spruteflaske. I den var det nok ugressmiddel. Jeg sikret den alstå fra den sikre døden. Jeg har prøvd å plante judaspenger før uten å lykkes. Denne gangen skal den vokse opp. Plantens latinske navn er Lunaria annua, og den hører med til korsblomst-familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.