tirsdag 26. mai 2009

Hyggelige kollegaer


Kari Anne som jeg jobber sammen med, deler gjerne av solhattene som dukker opp overalt i hagen hennes. En pose frø sådd for noen år siden, gleder nå et helt kollegium og venners venner.
Disse sto og ventet på meg på arbeidsplassen i dag tidlig. Tusen takk Kari Anne for nye, vakre solhatter.






Nok en regntung dag. Bildene fra medisinurtehagen ble tatt for to dager siden. Nedert er kvann - eller det kongelige navnet, angelica som er tatt med hjem fra øyene ytterst i Oslofjorden. Jeg ønsket meg en s t o r skjermplante, men så viser det seg at kystkvann bare er noen puslete planter i forhold til fjellkvann. Men formere seg kan den, så nå har den bredd seg utover. Likevel må den kjempe om sola, for de andre plantene strekker seg høyere og brer blandene sine over den!
Over den er spansk kjørvel som også har voldsom evne til å formere seg, men med frø. Hvis ikke visne blomster blir klippet av, setter den frø som kastes ut over et stort område om høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.