lørdag 23. mai 2009

Frittgående høns


Leste nettopp bloggen til Troen og haapet etter å ha kommet med på lista til hageblogger.blogspot.com
Der står det om den store drømmen om å ha frittgående høner. Det har også vært min drøm i mange år, og det får bli med det. Tror verken naboene eller han jeg deler hus og hage med vil dele eventuelle høner med meg.
Hønene på bildet er fargerike høner på Kreta. Bildet er tatt før den digitale verden ble en realitet - og med svart/hvit film i kameraet! Så her er det bare å se fargene for seg: litt rødt, litt oker, litt brunt og kanskje litt violett?
En annen, artig og spesiell hønehistorie vil den som følger med i bloggen, få med seg senere...


Jeg får rett og slett ta til takke med denne hanen som holder døra til drivhuset oppe, en liten porthane! Forøverig kunne jeg tenke meg en værhane på mønet av drivhuset.




Og denne høna er ei gammel e som nå er å se på museet i Korfu by. Et klenodium verdt å ta bilde av....

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.