mandag 18. april 2022

Selfie i ord - og tolv svar; 15 og 16

 

Det ble ekstra mye grubling denne formiddagen siden jeg ikke fikk vært med forrige uke og tar like godt begge her og nå. 

1. Varje morgon: Luftetur med Spot

2. Konstverk jag inte glömmer: Tavla´n av Bia Medici, portrettet er malt av Bronzino (måtte få inn litt svensk språk her...) En liten "kopi" henger på kjøleskapet!

3. Favorit på kakfatet: Iskake

4. Färdigmat: Ertestuing, den er ikke noe særlig fristende...


5. Älsklingslåt: Good morning, starshine fra Hair


6. Spel: Escape Room


7. Så känner jag mig: Modig


8. Beundrar: Gandi


9. Bokfavorit: Isslottet av Tarjei Vesaas



10. Vårtecken: Terrasseliv


11. Sport jag gillar: Volleyball, gjorde det i allefall i tenårene. 



12. Färg som piggar upp: Lys gønn - har akkurat ferdigmalt gangen på Lia i påskeuka




Forrige ukes selfie:


1. Min utsikt hemifrån: Båthavna



2. Älskad LP: A Whiter Shade of Pale av og med Procol Harem



3. Husmanskost: Egg


4. Stilikon: Gucci


5. Tidigt eller sent: Innsoving


6. Smycke: Giftering


7. Favoritgodis: Grønnsaks-snacks


8. Aldrig på min tallrik: Sild, beklager svenske bloggere, skulle gjerne ha likt deres sidebord! 


9. Där har jag faktiskt varit: Düsseldorf, dro dit med faren min 12 år gammel for å besøke en onkel som bodde der. Min første "skikkelige utelandstur".


10. Konstnär: Fjell (Kai fjell)


11. Hörvärt: Lerka (s triller)


12. Efterrätt: Aprikosekompott


Flere selfie i ord og tolv svar finnes hos Klemakterie häxan.



6 kommentarer:

  1. Isslottet har väl Vesaas skrivit? altanliv är verkligen ett vårtecken. jag har suttit ute i vinterkläder i flera veckor för nu tycker jag att det är vår.

    SvarSlett
  2. Du har rett! I min iver skrev jeg rett og slett feil forfatternavn. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. Det er allmennkunnskapen som glapp!

    SvarSlett
  3. Din älsklinglåt gillar jag också. Och Gandi är värd all beundran. Besökte hans gravmonument när jag var i Indien.
    Terassliv är ju verkligen ett vårteckan, det har du rätt i. Även om man sitter där och huttrar, så sitter man där!
    Ha nu en bra vecka!

    SvarSlett
  4. Oj, en dubbel-selfie till och med! Gillar vi samma musik verkar det som? Jag har ingen terrass, men verandan har varit inbjudande denna påskhelgen! Härligt att du bjuder på en selfie!

    SvarSlett
  5. Altanliv längtar jag efter nu. Det har än så länge bara blivit några småstunder. Gandhi är värd all beundran. Måste känna bra att känna sig modig.

    SvarSlett
  6. Kika in på min sida om du vill vara med på stafettSELFIE, där vi turas om, jag har satt in den första, för att se om ni andra hänger på. Paulas Pörte hade samma ide samtidigt så nu kör jag igång,
    Ha det fint Primrose

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.