søndag 20. oktober 2019

Båge



Jeg hadde store planer om å ta et bilde av Fredrikstadbroa i flomlys tirsdag kveld, men på grunn av omstendigheter jeg ikke rådde over, ble det ingen sykkel- og ferjetur til Gamlebyen og quiz på Majorstuen, men bil over broa i steden.
Neste sjanse til å ta et bilde var i går kveld med planlagt lørdagsjazz på Tamburen, men det ble det ikke noe av, og da ble jeg uten det påtenkte bildet.
I dag har jeg gått en omvei for å hente egg fra hønene mine. Langs veien plukka jeg nydelige høstasters på en fraflytta tomt. De var så vakre mot høstfarvene i bakgrunnen. Motivet var verdt et bilde - og jeg var helt uvitende om at det ble svar på dagens utfordring!
Den gamle kurvens håndtak trer fram bak blomstene som en bue.
Denne regnbuen har jeg henta fra 2016-arkivet mitt. Hadde den som "backup"! Vi kjørte under regnbuen på vei hjem fra fritidsgården vår i Telemark. En veldig spesiell opplevelse, kan jeg huske!


På gammel dialekt, heter en båge også en bølge. Det gir meg anledningen til å si:
For de som ikke har sett dette klippet, bli fascinert over bølgen!
Hentet fra en venninnnes facebookinnlegg:


Til slutt tar jeg likevel med et bilde av Fredrikstadbroa, i tåke forrige uke. Fotografen er min niese June Anstem:


Her et bilde jeg har tatt!





10 kommentarer:

  1. Wow...vilken våg !
    Bilderna är jättefina och passande till temat som du löst på ett mycket trevligt sätt ! Gillar alla bilderna lika mycket.
    Önskar dig en ny fin vecka !

    SvarSlett
  2. Oppdagelsesferdens aller beste vinkel er når den kommer overraskende dd en leter etter annnet; og om bölgen blir båge blir det bare mer og mer av nettopp oppdagelse. Skjönne oppdagelser akkurat som en bue jo :-)

    SvarSlett
  3. Det går inte alltid som man tänkt. Men din korg med höstaster blev ju så vacker! Och bågen fick du till så fint.
    Den där bron vore skoj att se så småningom!

    SvarSlett
  4. vacker blomsterkorg där det bågformade handtaget framträder tydligt. Fint komponerad bild! Bron ser spännande ut, ger utrymme för min fantasi!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  5. Høstasters er vakre. Jeg har en stor bukett i vakre farger hjemme, men den har jeg kjøpt. Mor var så glad i disse blomstene.
    Bølgene var helt fantastiske!
    Og vi så jo litt av brua også.
    En fin uke ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  6. Vilket fint och varierat bidrag till temat. Första bilden blir jag extra glad över, då jag älskar färgen lila:-)
    Regnbågen är ju så fin! Den som jag kommer lägga upp till temat är inte ens i närheten av din båge.
    Fredrikstadbroa - vilket foto! June är verkligen en duktig fotograf! Den bilden borde vara med i en fototidning!

    SvarSlett
  7. Ååå vilka härliga bilder =) Supersnyggt fångat. Ha en trevlig kväll!

    SvarSlett
  8. Bron i dimman är helt magisk, men så är också din höstblommor i den vackra korgen, fint tolkat!

    SvarSlett
  9. Mycket bra inlägg till temat! Första bilden är så fin när vi nu är mitt i hösten och vintern snart är här. Bilden på bron ger en magisk stämning om att ad som helst kan gömma sig där i dimman.

    SvarSlett
  10. Fina blommor och bron i dimman gillar jag, men bäst är den gröna bilder

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.