onsdag 24. juni 2015

Dette kan ta sin tid




Rosene var knapt synlige i det høye gresset. Jeg måtte klippe meg fram med en vanlig saks. Forglemmegei, gress og annet såkalt ugress hadde nok optimale vekstvilkår etter at jeg ordna bedet i fjor på samme tid midt under frøslipp, og et godt bearbeida jordsmonn satte fart i årets "jungel".




Jeg har fått klar beskjed av en ekspert om at det skal lukes skikkelig, her hjelper det ikke med juks, dvs legge aviser utover og bark oppå derigjen, for det gror gjennom..




Det er dette synet som er gevinsten. Uten det for øyet, hadde jeg vel ikke løfta en finger. Jo, forresten havestell er utmerka terapi! Første økt var seks timer. Langt fra ferdig...




I år har jeg ikke fått registrert at noen roser alt er ferdig blomstra for sesongen og satt nyper.



Urtebedet er også under rehabilitering, "vekselbruk" her i huset, steller litt her og litt der.

Søndag 12. juni, ferdig luka! Jeg har dratt opp bunker med gresstrårøtter, og flere vil det nok bli utover sommeren, for luking er en tilbakevendende affære, blir aldri helt ferdig. Bedet er fint noen dager, så dukker det opp nye spirer. Må holde det ved like ved å hakke litt annen hver dag!



3 kommentarer:

  1. Lykke til med jobben videre. Dette blir bra!

    SvarSlett
  2. Men oj, vilket arbete! Nu gäller det att vara ihärdig, för du har uppenbarligen en skatt att plocka fram! Heja, heja!

    SvarSlett
  3. For en jobb! Ikke noe for min rygg! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.