søndag 7. januar 2024

Kulderekord


I går forfrøs jeg nesetuppen. "Skynd deg inn, nesa de er hvit", sa naboen til meg ... og ganske riktig da jeg så meg i speilet, var den kritt hvit. Heldigvis fikk jeg farven tilbake etter hvert. Kan ikke akkurat si i varmen, for i stua var det bare 10 grader. Varmepumpa ga liten effekt, den frittstående varmeovnen hadde slutta å virke og vedomnen var ennå ikke tent....


Nå har jeg ny, frittstående, elektrisk varmeovn, varmepumpa justert og fyr i vedomnen! I stua er det likevel ikke mer enn 16,5 grader. Har kledd meg i strikkegenser og ullundertøy...


Klok av skade fant jeg i dag fram koronamaska en venninne har sydd til meg. Godt det går an å bruke den  i flere anledninger. Å ha hund betyr at jeg må ut i all slags vær, så det gjelder å kle oss rett. På tirsdag skal Spot få sokker. Jeg passer på at han ikke går mer enn nødvendig på salta gater.



De to siste bildene er tatt før sprengkulda satte inn. Skulle tro at jeg plutselig befant meg på høyfjette, men det er bare et lavt skydekke! Vakkert ute nå....

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.