fredag 22. september 2017

I dag er jeg med på dette




på høstens strikkefestival i Gamlebyen.




Vi var sju stykker på kurset i denne strikketeknikken som jeg kjenner fra en gammel oppskrift fra 60-tallet som jeg har tatt vare på og postlagt på bloggen tidligere. Der blir teknikken kalt vevstrikking. 
Jeg valgte å strikke med tjukke pinner fordi strikketøyet skal toves. Da krymper det, og mønsteret kommer tydeligere fram. Ikke alle gjorde det. Valg av kontrastfarver får også følger for resultatet!



Damen ved siden av meg kom nesten rett fra Peru - og garnet hadde ho kjøpt der...



2 kommentarer:

  1. Dette ser spennande ut.
    Og så vakre fargar på garnet.

    God helg !

    SvarSlett
  2. Er det noe du ikke får tid til?
    Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.