søndag 20. august 2017

Om å være statist




Utdrag av Jørgen S Jansens Høyt skum i Hællæwood

Det har blitt mye venting for oss statister, akkurat som vi ble forespeilet. Jeg var blant de heldige som har vært på båttur i fire timer, det var kjedeligere for de andre, som måtte vente på land. Litt utålmodige kan både store og små bli, men det er det verdt. Vi befinner oss tross alt i sommerparadiset Hvaler, det er St. Hans og vi er med på en stor filmproduksjon. Neste år kan vi speide etter oss selv på kinolerretet!Utover dagen kom regnet, men tapre statister holdt ut. Vi lærte fort at så snart man roper «takk» er det bare å skynde seg og finne frem jakker og pledd, så man kan få litt varme før neste tagning. På tampen av dagen sendes halvparten hjem, mens vi som er igjen må ut på enda en båttur. Ikke så gøy nå lenger, med regn og vind og ikke noe sol lenger, men vi holder ut – vi skal jo på film! Hele innlegget
Det er som om jeg skulle ha skrevet det sjøl, akkurat sånn hadde vi det!
Jeg håper det er innafor avtalen å legge ut disse bildene på bloggen. Ikke lett å bli klok på hva det er vi underskrev.


Forrige innlegg, Filminnspilling

3 kommentarer:

  1. Det kan vere slitsamt å vere statister.
    Mannen min har vore fleire lange dagar statist under opptak til ei ny serie på Nrk.
    "Heimekamp". Han lika det, men er sliten når han kjem heim

    SvarSlett
  2. Da blir du kanskje en stor stjerne!
    Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.