tirsdag 25. april 2017

Med oppussingsplaner i hodet




Det siste halve året har dreid som om å finne billige, funksjonelle, tøffe, kreative og stilfulle idéer til innredning av våtrom og oppholdsrom (stue og kjøkken i ett) på landstedet vårt i Telemark.
Det er et unikt sted med kuer utafor stueveggen, tre etasjer med hvert sitt kjøkken og en haug med soverom hvor hele familien kan samles uten å bo oppå hverandre.
Mannen min og jeg tok i fjor over småbruket farfaren hans bygde for hundre år sida. Hele slekta ble kjøpt ut.
Det var ikke do eller dusjmuligheter i huset. Det har vi gjort noe med. Snekker er satt på saken. Kjøkkenavdelingen vi skulle disponere, var også moden for oppjusteringer.
Ny kjøkkeninnredning av gammel årgang er blitt kjøpt inn på finn.no, enkle møbler er gjenbrukt med ny farve og noen ting er kjøpt inn på brukthandel eller funnet på kjeller og loft. Alt skal kombineres til en landlig stil. 
Derfor ble jeg veldig fornøyd da jeg kom over en site med gratis interiørmagasiner på nettet. Nå har jeg pløyd ulike utgaver fra flere år tilbake nesten til det kjedsommelige, og øya er blitt firkanta, røde og tørre.
Det er langt mellom de gode idéene, men noen er det jo. Det er mest forferdelige, overmøblerte og glorete rom, særlig i de amerikanske utgavene. Takke meg til en enkel skandinavisk stil når det kommer til innredning.
Det gjelder å snappe opp de små ideéne som setter litt spiss på stilen, en liten höjdare! Så til jul håper jeg på å ønske velkommen med skikkelige røde julevipler eller gule vipler til påske med egne trykk. De har sikkert gått av moten da...




Klipp fra en magasinillustrasjon

Nå er det på mote med macramé igjen, så det er bare å finne fram den gamle fra studietida... om jeg klarer å finne veggpryden igjen før det går av moten nok en gang...

Klipp fra en magasinillustrasjon


Se egen blogg for landstedet.




3 kommentarer:

  1. Å,så spennende prosjekt, det blir nok lekkert etterhvert, men mye jobb! Lykke til:)

    SvarSlett
  2. Dette høyrest ut som eit interessant prosjekt.
    Mykje arbeid, men kjekt å planlegge og få det slik ein vil.
    Lukke til !!

    SvarSlett
  3. Det er jo også gøy - men slitsomt!
    Ta en titt på det stedet jeg skriver om i min blogg i dag fra Østerrike. Gå inn på deres side og se på soverommene. De er helt fantastiske. Kanskje får du noen ideer?!
    Lykke til videre! En fin dag ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.