onsdag 16. november 2016

Oppslagstavla, apropos; Solli Brug




Østfold har variert landskap og natur å by på - havsalt sjø og frisk bris langs kysten - åker og eng mellom lave, trekledde koller innover i landet. Solli Brug er et sted jeg gjerne tar med gjester, for her får de en flott naturopplevelse i tillegg til unike kunst - og kulturopplevelser. Jeg husker spesielt en høst jeg hadde med meg elever og lærere fra Romania, Italia og Spania hit. Vi var alle involvert i et Comeniusprosjekt som gikk på å formidle hvert lands middelalderkultur.
Det var fyr på peisen, vi fikk servert ferske boller og kakao. Ute var det mørkt, og så kaldt at pusten sto som røykskyer ut av munnen. Eieren av Solli Brug fortalte innlevende om stedets historie mens vi lot oss hensette til den tida da det var sagbruk der det nå er kunstgalleri.



1 kommentar:

  1. Det er flott å ha slike steder i nærheten. Tenker alle koste seg! Hilsen fra Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.