onsdag 30. mars 2016

Litt rart da...




...er nettopp kommet hjem fra Det kvindelige Læseselskabet der Ketil Bjørnstad ble bokbadet om sin siste bok om 60-tallet. Kan hende noen har lest tidligere innlegg, Ketil Bjørnstad tar feil,  hvor jeg sier at han tar feil når han beskriver tiåret med farven gul. Om dette har kommet Ketil Bjørnstad for "øyet", vet jeg ikke, men han spurte direkte ut i salen om det var noen blant oss som mente at det hadde en annen farve! Det var det ... og damen ved siden av meg var helt soleklar i sin uttalelse. Det er da rødt. Så er vi i alle fall to som mener det samme.  Og ja, D-dur er gul, varm gul!

Vi får besøk av Ketil Bjørnstad som vil samtale med Fredrik Høyer.


Se mer om Verden som var min
Boka frister til å bli lest, så dermed vil enda en tittel bli føyd til lista over bøker jeg vil lese.

3 kommentarer:

  1. Hør den som lydbok, den er kjempeflott!
    Den varer i 28 timer, men samtidig kan du gjøre mye annet. Her har jeg skrevet om den http://kleppanrova.blogspot.no/2016/02/bjrnstad-ketil-sekstitallet-verden-som.html

    SvarSlett
  2. Selv om jeg arbeider med farger hele tiden, kan jeg ikke si at jeg forbinder noen spesiell farge med sekstitallet. Jeg har forsøkt å tenke tilbake, men jeg brukte alle farger. Har fremdeles klær på loftet fra den tiden, og jeg skal ta en nærmere titt en dag jeg får tid. Ble litt nysgjerrig! Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, hvordan jeg farvesetter årene, har nok en sammenheng med synestesien, mer enn hva slags farver som var trendye da...

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.