søndag 1. november 2015

Takk, jeg tar gjerne imot flere




slike dager uansett om varmen har en bismak. Skyldes det fine været nå klimaendringer pga av forurensing eller en naturlig syklus? De lærde strides. Uansett bør vi ta vare på miljøet vårt mye bedre enn vi gjør.
En nabo i Grønn hverdag svarte meg da jeg var misfornøyd med at alle anstrengelser jeg har gjort for å bidra med mitt, brått blir "spist" opp av en eneste flytur: Unn deg det.... kan jeg virkelig det? 
Solbriller og havehatt måtte tas fram fra skapet!




Litt annerledes selfies dette. Ble ikke ferdig i dag med å luke bort de siste stråene med rot i rosebedet. Det er tredje økt med det som mål. Stråene var jo høyere enn rosebuskene i våres. Håper nå på et stråfritt rosebed til våren som kommer kanskje før vi aner....
La på mer ny jord rundt rosene og litt bark mellom dem. Det monnet lite, så mer må kjøpes inn. Et tilbakeblikk til juni her.
Drivhuset må også gjøres vinterklart. Masse å gjøre med hus og have, men å drømme om leilighet, gjør jeg ikke...




Flere løker satt i jorda. Oasen vil nok ikke bli like fin som på sitt flotteste ennå. Vinteren 2012 tok knekken på en mengde løker.


1 kommentar:

  1. Hei! Jeg kjenner litt på bismaken jeg også, det er jo unormalt varmt i høst. Det kan like gjerne være menneskeskapt, som naturlig syklus. Selv om jeg håper på det siste. Ha en fin dag :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.