lørdag 14. november 2015

Er jeg en av dem?




17500 har diabetes uten å vite om det - i dag er det Verdens Diabetesdag. Jeg skal ta blodprøve mandag hos fastlegen for å sjekke ståa.
Jeg trenger nye briller og var til synstest hos optikeren. Det var han som oppdaga noen lyse prikker på bildene av øyeeplet. Det kan være et tegn på at insulinet i kroppen min ikke fungerer som det skal.
Det er ingenting ellers som kan tyde på at jeg har sykdommen. Da jeg var 12 , slutta jeg med sukker i teen og smør på brødet, cola og annen brus har jeg ikke drukket på så lang tid tilbake at jeg kan huske det, brød spiser jeg lite av, jeg går fram og tilbake på jobb hver dag. Mao jeg lever ganske så sundt. Ingen jeg vet om, har eller har hatt det i familien, men jeg kan være den første!
Kan du også være blant dem?
Det er viktig å si at man eventuelt har diabetes og ikke si at man er diabetiker! Sykdommer skal man ikke identifisere seg med, rett og slett.

Jeg var i senteret der de skulle ha stand, klokka 14.00, men det var ikke mulig å finne stedet hvor de skulle være. Hadde de gått alt? Det var i alle fall altfor tidlig, for senteret var fullt av travle mennesker og noen sikkert i målgruppa... 
Etter litt leting på nettet har jeg funnet ut hvor de sto, men markeringa var ikke tilfredsstillende - heller ikke informasjonen til senteransatte, for jeg spurte en ekspeditør bare en "trappeavstand" fra der de angivelig skal ha stått!
Når ingen hadde belyst domkirken som nevnt i avisa, var jeg nødt til å gjøre det sjøl!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.