lørdag 20. juni 2015

Se den blomstrer!




Den strenge vinteren i 2013 med mange kuldegrader tok knekken på magnoliatreet ved steintrappa, men det kom noen skudd på stubben som sto igjen etter at det ble sagd ned i fjor. Nå blomstrer "busken" med én blomst, denne! Det hadde jeg aldri trodd ville skje.

Jeg har flere ganger i løpet av dagen fått høre av den yngste sønnen min at jeg tar vare på altfor mye. Vi har nemlig rydda kjelleren i barndomshjemmet mitt i noen formiddagstimer. Av og til gir samlemanien meg belønning som denne vakre magnoliablomsten. Mange andre ville kanskje ha fjerna hele treet våren etter den harde vinteren siden treet hadde frosset, og greinene da var helt ute av stand til å sette knopper.


1 kommentar:

  1. Så flott at den blomstrer igjen! Jeg kjenner meg veldig igjen i den samlemanien :) Kjekt å ha, vet du :) Ha en riktig fin dag:)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.