fredag 15. august 2014

Markedsundersøkelse




Jeg har i flere år deltatt i markedsundersøkelser. Har faktisk sett på det som en samfunnsplikt å delta, for å gi undersøkelsen et reultat som representerer et tverrsnitt av befolkningen.
Mange av dem har vært helt håpeløse å svare på. Jeg har ikke greie på husholdningsartikler, verktøy, mat av alle slag osv. Og mange av dem er snikmarkedsføringer med salg som mål. Jeg har av og til følt meg lurt og ført bak lyset. De har ikke hatt redelige hensikter med å ringe meg opp. Derfor har jeg nå lagra telefonnummerene på mobilen og er således forberedt på hvem som ringer.
For ca ett år sida var jeg med på en undersøkelse om arbeidsvilkår. Det var litt artig, for da spørsmål om overtid kom opp, ble det tyst i den andre enden. Det var umulig å krysse av for rett svar. Ikke hadde jeg overtidsbetaling -og jammen jobba jeg av og til både lørdag og søndag kveld!
Det var da jeg svarte: Vi lærere kan ikke sette i bås, vi er noe helt for oss sjøl. Prøv ikke å finne et passende svar, for det finnes ikke på skjemaet ditt!
Håper vedkomne i den andre enden husker den samtalen nå.... Det gjør jeg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.