onsdag 5. mars 2014

Nå er jeg i gang




med  de tyrkiske sokketøflene. Uten oppskrift prøver jeg meg fram. Det var strikkekafé på jobben i kveld, og jeg tok med meg restegarn og gikk til verks med friskt mot og med en slurvete tegning som utgangspunkt.
Jeg ser nå at de tyrkiske er strikka fra tuppen og oppover. Sannsynligvis er det brukt tyrkisk opplegg! Jeg fant en annen måte å strikke på... mer norsk muligens!

Her er inspirasjonen:



Framgangsmåte;

La opp 20 masker,
strikka fram og tilbake glattstrikk to omganger,
strikka deretter tre svarte masker rett, to oransje, to svarte, to oransje og på slutten av pinnen tre svarte.
Tilsvarende tilbake vrangstrikk.
Så to omganger med bare svart.
Mønsterstrikk tilsammen 20 omganger.
Tok opp 20 masker på hver side med svart og strikk tilsvarende rutemønster.
ff

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.